czwartek, 23 lipca 2015

Złota Praga

Cześć.
Wczoraj miałam okazję zwiedzać Pragę. Ostatnim razem byłam tam za czasów podstawówki i mało co pamiętałam z tego miasta. Co prawda mam do Pragi jedynie 3 h jazdy, więc niedużo, a dopiero teraz zebrałam się, aby tam pojechać.


Praga jest przecudna, tyle pięknych uliczek, zabytków, pubów, restauracji, sklepów. Miałam także okazję zobaczyć 'swoje tereny' - Karkonosze, nieco z innej strony, od strony gór Izerskich. Masa pięknych widoków, których nie zdołałam niestety uchwycić z autokaru.


Pogoda dopisała, aż za bardzo, zwiedzaliśmy w ponad 30 stopniach, upał straszny. Źródełko z wodą pitną nieopodal centrum nas nieco orzeźwiło.

Będąc w danym kraju, trzeba spróbować tamtejszej kuchni. Przez moment przeszedł nam przez głowę pomysł pizzy, jednak to można zjeść zawsze w Polsce. Zdecydowałyśmy się z moją kuzynką na popularne tam knedliki, ale na słodko, gdyż za mięsem nie przepadamy. Były na prawdę pyszne i syte. 
Co jeszcze trzeba zrobić w Pradze? Napić się czeskiego piwa! 
Nasza opiekun wycieczki przestrzegała nas o kelnerach, którzy wyłudzają wręcz napiwki i miała rację. Barman z wielkim bólem wydał nam resztę ;p




Ponad 4 h zwiedzaliśmy - od Zamku na Hradczanach, przez most Karola, na plac Wacława. Turystów w Pradze mnóstwo - można było słyszeć różne języki - chiński, włoski, niemiecki i inne. W niektórych miejscach można było spotkać wojsko, gdyż pilnują niektórych obiektów w razie zamachów terrorystycznych. 

W drodze na Zamek na Hradczanach spotkaliśmy mężczyznę, który strajkuje od 5 lat (!), gdyż komornik bezprawnie zajął mu dom, więc wylądował na ulicy. Jak widać takie rzeczy nie tylko w Polsce.

 Okolice Zamku i sam Zamek:



 



Z Zamku na Hradczanach można podziwiać piękną panoramę Pragi:






Mała plantacja winogron


Trochę zieleni:







Idąc dalej...










Na moście Karola:

Utalentowani rysownicy co kilka metrów.







Kłódki zakochanych.

W drodze na rynek:






Na górnej półce znane czeskie absynty w małej i dużej wersji.

Ceny w Czechach są zbliżone do tych u nas. Piwa są oczywiście tańsze, a także dużo tańsze w sklepach od wody mineralnej! Obiad najlepiej zjeść w mniejszych uliczkach niż w centrum, cenowo także można porównać do jedzenia na mieście u nas.
Opłaca się łączyć dwa dania z napojem, jeśli ktoś jest bardzo głodny.

Jeśli chcemy napić się piwka po normalnej cenie, także należy szukać barów w mniejszych uliczkach żeby nie przepłacać.

Sklepy jakie odwiedziłam to Tesco, gdzie zakupiłam pyszne czekolady studentskie, a także przeszłam przez jeden sklep kosmetyczno-odzieżowy. Z tego co słyszałam buty w Czechach są sporo tańsze niż u nas - z moich obserwacji z witryn sklepowych i z opinii ludzi - więc polecam, ale ubrania nie są wcale tańsze niż te u nas, więc nie nastawiłam się na wyjazd na zakupy. I całe szczęście. Tyle godzin zwiedzania w upale pozbawiło mnie sił w dalszym chodzeniu. Ponad 3 godziny czasu wolnego spędziłyśmy gównie na odpoczynku ;p



Przepiękne torebki.

W drodze na plac Wacława:




 

 
 I Plac Wacława:


Z Placu Wacława przetransportowaliśmy się metrem i tramwajem na popularny spektakl z fontannami - Krizikova fontana.

W okolicy amfiteatru:


Nasz spektakl rozpoczął się o godzinie 22. O tej porze jest już ciemno, więc efekt jest dużo lepszy, w końcu to podświetlane fontanny. Dodatkowo o tej godzinie był też balet. Zdjęć za dużo nie mam, gdyż w takim świetle zdjęcia wychodzą kiepsko. Na stronie internetowej >klik< możecie poprzeglądać galerię, super zdjęcia i filmiki.

Wstęp na takie cudo to 230 koron, czyli ok. 40 zł. Trwa około 40 minut - warto!






 

#Praga #Praha #Prague #Krizikovafontana
  

Jak Wam się podoba Praga?

6 komentarzy:

  1. Zgadzam się Praga jest cudna <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Eh! Tesknie za Praga! Moglabym tam wracac co roku! :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie :)
    Zazdro i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny kombinezon oraz piękne zdjęcia. :)
    Zapraszam do mnie na konkurs. :)
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/07/sportowa-odsona.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Terrific pics, you look cute in that romper.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  6. thank you for this virtual tour of Prague...it is a city I always wanted to visit!

    you look totally adorable in that romper....very stylish casual look.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń